Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Absolut StudioFlow #15 - Nők, édesanyák, stílusikonok

Hadik, 2019. ápr. 24.

2019. május 30. - absolut_hu

59829001_2369994366401511_1584754966998810624_o.jpg

Herdon Erika, Csalár Bence, Wolf Eszter és Márton Adrienn (b-j.) Fotók: Vaszil Ádám

Az elmúlt 150 év alatt nagyot fordult a világ, a 21. századi nő lehetőségei szinte határtalanok; karriert építhet, miközben gyereket nevel, élete végéig képezheti magát és jogában áll sok olyan dolgot csinálni, amiről annak idején még álmodni sem mertek a nők. Persze ez azzal jár, hogy a felelősség, a feladatok és a kihívások hatványozódnak. Az áprilisi Absolut StudioFlow-n Csalár Bence olyan meghatározó és egyedi látásmóddal rendelkező nőkkel beszélgetett, akik amellett, hogy édesanyák, példaértékű és egyáltalán nem szokványos karriert tudhatnak magukénak. Az este során szó esett a női szerepek sokoldalúságáról, megtudhattuk, hogy mi a közös bennük, kivitelezhető-e család és munka mellett az “énidő”, és mi motiválja őket a mindennapokban. Mi most a legjobb pillanatokat gyűjtöttük össze.

A szereplők:

Márton Adrienn privát séf és ételstylist. Bár eredetileg közgazdász, végül a konyhatudományok területén találta meg önmagát. Kaliforniában szerzett diplomát, mestere Denise Vivaldo séf volt, aki többek között George H. W. Bushnak, Ronald Reagannek és Károly walesi hercegnek is készített már ételeket. Adriennt nemcsak a főzés érdekli, legalább annyira fontos számára, hogy minél impozánsabb környezetben jelenjen meg az adott fogás. Utazásai alkalmával szeret nyitott szemmel járni, és inspirálódni a világ különböző konyháiból. Az Adri’s Kitchenben pedig meg is mutatja nekünk, hogy lehet minőségi alapanyagokból, egyszerű és finom ételeket készíteni, majd izgalmasan tálalni azokat. 

Wold Eszter sokáig modellkedett, mostanában azonban inkább a kamera másik oldalán áll. A fotózás során leginkább a meghitt pillanatok megörökítése motiválja, szereti a legjobbat kihozni az emberekből. A két gyermekes amúgy még csak 27 éves anyukát nemrég láthatta a nagyközönség a Konyhafőnök műsorban, ahol megmutatta, hogy a főzés is remekül megy neki. Eszter sok fiatal nő számára jelent inspirációt, Instagram profilja kifinomult ízléséről árulkodik.

Herdon Erika a Héria Enamel ékszermárka alapítója, ékszer designer, aki volt már sikeres kézilabdázó, modellkedett a világ számos különböző pontján, most pedig egyedi tűzzománcolt ékszereivel hódítja meg a magyar design szakmát. Külön érdekesség, hogy saját márkájának ő a modellje, ezáltal arca is. Állítása szerint az erős, határozott nők számára tervez, akik bátran viselnek karakteres, feltűnő darabokat. A Héria Enamel eddig négy kollekcióval jött ki, és bár mindegyikben megvannak a márkára jellemző vonások, hangulatukban meglehetősen különbözőek. Hamarosan ő is anya lesz.

60281899_2369995426401405_3190771576890982400_o.jpg

Mérföldkövek

Erika: Érdekes módon nem azok a dolgok lettek a meghatározóak az életemben, amiket elterveztem, hanem azoknak a döntéseknek a hozadékai, amiket gyorsan és talán váratlanul kellett meghoznom. Ilyen volt, amikor másfél évvel ezelőtt elhagytam az előző szakmámat, és belevágtam az ékszerkészítésbe. Valójában ezzel gyökerestől megváltoztattam az életemet.

Eszter: Nekem két fontos mérföldkő is a családommal kapcsolatos; amikor anya lettem, utána pedig amikor egyedülálló anya.

Adri: Nekem életem egyik meghatározó momentuma, amikor kilenc évesen édeasanyámék nem engedtek el a Balettintézetbe, és persze, tudom, hogy jót akartak, de ez a mai napig fájó pont nekem, mert imádom a táncot. A következő pedig az volt, amikor két közgazdász diplomával kitaláltam, hogy főzéssel szeretnék foglalkozni. Alig volt olyan ember, aki ne próbált volna lebeszélni róla. Ha én akkor hallgatok rájuk, nem építettem volna fel egy szuverén vállalkozást, ami egyre jobban megy, és amit minden nap öröm csinálni.

60032526_2369992506401697_8977717710163017728_o.jpg

A 21. századi nő

Adri: Ma annyifélék és annyi fajták vagyunk. Manapság rengeteg a lehetőség, hogy megvalósítsuk önmagunkat. Több szakmát kipróbálhatunk, egy élet során többféle sikert is megélhetünk, és képesek vagyunk egyedül helytállni, ha szükség van rá. Pont ezért talán bátrabbak is vagyunk. Ez a külsőségekben is megmutatkozik, ma a nők nyitottak rá, hogy megismerjék a saját stílusukat, és mernek a szerint öltözködni. Az pedig, hogy ki miben teljesedik ki, vagy, hogy egyáltalán miben szeretne, rajta áll; ha az anyaságban látja ezt, az is jó, ha pedig karriert is szeretne a gyerekek mellett, akkor azt kell megélnie. Jó, hogy lehet hibázni, a lényeg a tanulási folyamat, a tapasztalatszerzés.

Erika: Készülök az anyaságra, de közben rengeteg tervem van a márka kapcsán is. A tűzzománc nem merül ki az ékszerben, ezért magamat sem szeretném korlátok közé szorítani. Eleve nem sokan foglalkoznak úgy a zománccal, ahogy én, még nemzetközi szinten sem, úgyhogy alig várom, hogy új utakra léphessek. Bízom benne, és egyelőre úgy látom, hogy a gyermek csak újabb töltetet fog adni nekem ezekhez a dolgokhoz.

Eszter: Az igazi nőre szerintem fel lehet nézni. Példát mutat a családjának, a gyerekinek. Sokat utazunk, már egészen születésük óta. Sokan nem értik, hogy miért viszem őket, hiszen úgyis elfelejtik, de én úgy látom, hogy ahogy egyre több kultúrát ismernek meg, annyival többek lesznek ők is. Én pedig amúgy szeretek mindent együtt csinálni. Nekem ez a természetes.

60072078_2369992073068407_2003719002269941760_o.jpg

Kritika

Adri: Én egyre könnyebben el tudom engedni a negatív véleményeket. Természetesen azoknak a véleményére adok, akikre felnézek, és akikkel azonos az értékrendünk, hiszen fontos, hogy fejlődjek. A social media oldalaimat azóta üzemeltetem, amióta a gasztronómiai műsorokat készítem, és ott megfigyeltem, hogy első évben azonnal töröltem a negatív kommenteket, de aztán egyre inkább rájöttem arra, hogy el kell fogadnom, hogy nem szólhatok mindenkinek, és létezik olyan, akinek nincs jó véleménye rólam, és akinek nem tetszik, amit képviselek. Ez nem engem minősít. Arra koncentrálok, hogy azokra találjak, akiket inspirálok.

Eszter: Természetesen én is kapok a közösségi oldalaimon negatív kommenteket, de ma már nem foglalkozom velük, főleg, hogy a legtöbb kritizáló még csak az arcát vagy a nevét sem vállalja.

Erika: Nekem nem is az online kritikákkal kellett megküzdenem az elején. Amikor elkezd az ember egy ilyen márkát, akkor általában elmegy vásárokra. Én is így tettem. Aztán amikor ott álltam, és meghallottam az első megjegyzéseket, amik az ékszerek nagy méretére vonatkoztak, nekiálltam puffogni. A férjemnek, aki velem volt, és egyébként informatikusként nincs sok köze a deisgnhoz, volt egy nagyon jó meglátása; azt mondta, hogy most már akkor tudjuk, hogy nem itt van a helyünk, mert ez olyan, mintha egy használt autó vásáron próbálnánk eladni egy Ferrarit. Én akkor ott megtanultam, hogy ahol nincs a márkára kereslet, ott nem kell erőltetni.

59838647_2369994109734870_3845676531011551232_o.jpg

Motiváló erő

Adri: Számomra nagyon fontos, hogy a kreativitásomat megélhessem, hogy újdonságokat láthassak, új emberekkel találkozhassak. Amikor elkezdtem ezt az egészet, egy éves tervem volt, ezt követte a három éves, és most éppen már az öt éves tervem beteljesítésén dolgozom. Hosszútávra tervezek, a másnapokra általában nem gondolok. Hálás vagyok az eddigiért, és nyitottan várom az újat, és ez működik nekem. Egyszerűen szeretném inspirálni az embereket.

Eszter: A fotózás terén rengeteg lehetőség van a fejlődésre, legyenek azok workshopok, tanfolyamok, akár küldöldön. Én ezeket nagyon évezem. Hosszútávon én is az oktatást látom magam előtt, jó lenne megszerezni a tudást, majd átadni másoknak. Engem fotózás közben is az tölt fel a legjobban, ha valaki olyat fotózhatok, aki először még bizonytalan, és annyira kinyílik a kamera előtt, hogy még ő is meglepődik saját magán.

Erika: Én megtanultam az elmúlt harminc évben, hogy el kell fogadni azt, amit hoz az élet. Túl kell lépni, be kell építeni a tapsztalatot, és csinálni kell tovább.

süti beállítások módosítása